Nötkött med ädelostsås

Middagen för idag

~3 portioner
600g Nötkött
4dl grädde
140g ädelost
svartpeppar
timjan
Chili

Skär köttet i skivor, krydda
Lägg i ugnsfast form
Smält osten i grädden och häll över köttet.
In i Ugnen i 125-175 grader beroende på kött och 60-30 min på ett ungefär, smidigare mat får man ju leta efter.



Hade lite avokado och isbergssallad till. Tänkte även att jag ska bjuda på dagens kaloriintag, för det var trots allt mitt nyårslöfte, att någon gång i månaden räkna hur många kalorier jag stoppar i mig, då det är bra mot min "ätstörning" och idag var en sådan dag. Kan avslöja att jag redan satt i mig ca 2600 Kcal, känns riktigt bra faktiskt. Men det blir imorgon, kan ju hända att jag skulle råka stoppa i mig nått ikväll också. Antagligen inte, men man vet ju aldrig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0