"Formfranska"

Håller just nu på att baka en typ av formfranska jag själv brukar äta som "macka" på morgonen. Tänkte jag bjuder på ett recept när jag ändå håller på.

Ingredienser:

2 dl mandelmjöl
1 dl pofiber
0,5 dl kokosflingor
0,5 dl solroskärnor
0,5 dl pumpakärnor
1 msk fiberhusk
4 tsk bakpulver
6 vispade ägg
120 g cream cheese 
2 dl créme fraiche 
Vallmofrön

Gör så här
Sätt på ugnen på 175 grader. Lägg alla torra ingredienser i en bunke. Blanda ägg, cream cheese och fraîche i en annan och vispa ihop ordentligt. Häll sedan ner äggsmeten i mjölbunken och rör om till en smet. Använd bakplåtspapper i en avlång form och häll i smeten, toppa sedan med vallmofrön. Grädda i 20-25min.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0