Tragiska dietister

När man loggar in på iksus hemsida (där jag tränar) så dyker det ibland upp spännande bloggar på sidan av kanten. Idag när jag loggade in så kom det upp en blogg från en dietist. Det stod bland annat att det idag är en het debatt kring lättprodukter idag. Kontentan av inlägget var att eftersom att varken lättmjölk eller standardmjölk innehåller tillsattser och är processerade för att ha sin fetthalt så är de precis lika naturiga, samt att eftersom att lättmjölk innehåller med D-vitamin så är det nyttigare.
Först och främst skulle jag bara vilja påpeka att det är faktafel i det våran lila fettskrämda dietist skrev. D-vitamin är en tillsatts så att skriva att lättmjölk inte innehåller några tillsattser är att ljuga, eller så vet bara inte vår lilla dietist vad hon pratar om. Sedan kan jag själv tycka att ju närmare naturlig fettthalt något har, desto mer naturligt är den, men det är ju en högst personlig åsikt.
Om nu har lust kan ni ju gå in och kommentera det hon skrivit, dock måste man tyvärr ha ett konto på mittiksu för att kunna kommentera. Här är hennes blogg


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0